نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2277
-
الف
+

جایزه«بهترین بازیگر زن» کن به فیلم روسی رسید

فیلم روسی با نام «آیکا» در هفتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم «کن» جایزه «بهترین بازیگر زن» را کسب کرد.

فیلم روسی با نام «آیکا» که زندگی یک زن مهاجر قرقیز در «مسکو» را بیان می‌کند در هفتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم «کن» جایزه «بهترین بازیگر زن» را کسب کرد.

به گزارش آی فیلم2، فیلم «دوارسوای» کارگردان روسی با نام «آیکا» که زندگی یک زن مهاجر قرقیز در «مسکو» را بیان می‌کند در هفتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم «کن» جایزه «بهترین بازیگر زن» را کسب کرد.

فارس نوشت: «سامال اسلیاموا» بازیگر نقش زن قرقیزی را بازی کرد.

زن جوان قرقیز به دلیل سختی‌های زندگی مجبور است نوزاد خود را در بیمارستان بگذارد و طی فیلم ناراحتی‌های عاطفی و احساسات مادری که تازه در آیکا بروز کرده نشان داده می‌شود.

کارگردان این فیلم با اشاره به اثر خود، اظهار داشت: من مدت طولانی در آسیای مرکزی زندگی کردم و می‌دانم که زنان این منطقه به فرزندان خود چه محبت و عشقی دارند.

دوارسوای افزود: با دیدن رفتار بعضی از زنان مهاجر قرقیز در روسیه و اینکه آنان نوزادهای خود را در بیمارستان‌ها می‌گذارند در من سؤالات زیاد به وجود آمد.

وی ادامه داد: با مطالعه عمیق‌تر وضیعت زنان مهاجر قرقیز تصمیم گرفتم در فیلم خود درام‌هایی را نشان دهم که در کنار ما اتفاق می‌افتد و انسان‌ها را به پا گذاشتن روی قوانین و ارزش‌های انسانی و اخلاقی مجبور می‌کند.

ف ا / ن ذ

نظر شما
ارسال نظر